Ik wil een product retourneren

Om de retour correct en snel te verwerken verzoeken wij je de aangegeven procedure te volgen. Klik op onderstaande knop ”product retourneren” en stuur ons een bericht met daarin uw ordernummer en of u uw gehele bestelling wilt retourneren of gedeeltelijk.

 

Voorwaarden retourneren

Retourzending, wie betaalt de retour verzendkosten?

De klant betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van bestellingen, deze kosten zullen wij bij retournering vergoeden. De retour verzendkosten zijn voor rekening van de koper (kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder). Daarnaast wordt er een handelingsfee van € 15,- doorbelast per retour. Het verwerken van retouren duurt maximaal 5 dagen na binnenkomst in ons magazijn.

Tot wanneer kan ik het product retourneren? 
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Hiervoor kun je gebruikmaken van (bij voorkeur) bovenstaand formulier of het modelformulier voor herroeping. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 14 dagen is verzonden.

Houd daarbij rekening met het volgende:

  • Retouren moeten met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele staat en verpakking verzonden worden.
  • Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?
Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten. Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.

Hoe moet ik het product retourneren?
Je retourneert je bestelling met dezelfde vervoerder als waarmee het pakket geleverd is. De meeste pakketten worden door PostNL geleverd. Deze pakketten kunnen alleen retour gestuurd worden via een PostNL pakketpunt. Het product dient te worden teruggestuurd met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Wanneer moet ik de producten retour sturen?
De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je een retouraanvraag bij ons hebt ingediend naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn. Retourneren is gratis wanneer je gebruik maakt van onze retourprocedure en retourneert via PostNL. Je ontvangt hiervoor een retourlabel wanneer je bovenstaande retourprocedure volgt.

Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?
Dat is helaas niet mogelijk.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn verzonden retour?
Je ontvangt daarbij per e-mail een bevestiging wanneer wij de producten retour hebben ontvangen met daarin de bevestiging van de terugbetaling van jouw bestelling mits onbeschadigd en ongebruikt.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij adviseren je wat te doen en helpen het probleem op te lossen!